درب-فلزی-CNC-در-اهواز
04
مهر

درب فلزی برش CNC در اهواز

تکنولوژی درب فلزی با برش سی ان سی (CNC) در اهواز چیست؟

امروزه سرعت و کیفیت، اولویت های فرایند تولید هستند، از این رو اکثر تولیدکنندگان از ابزارآلات روز جهان در کنار نیروی خبره و کارآمد بهره می گیرند. دستگاه CNC از جمله تکنولوژی هایی می باشد که نقش بسزایی در صنعت تولید دارد. منظور از درب فلزی CNC در اهواز طراحی هایی است که بوسیله دستگاه های برش ریز یا CNC بر روی چوب و یا فلز ایجاد و حکاکی می شود که طرح مورد نظر به شکل فرو رفتگی بر روی سطح قرار می گیرد.

اما شاید برایتان سوال باشد که دستگاه CNC چیست و طرح های حاصل از آن به چه صورت ایجاد می گردند ؟ انوع مدل درب CNC دارای چه ویژگی هایی هستند؟ آیا درب CNC  از لحاظ کیفیت با سایر درب ها متفاوت است ؟ پس با ما همراه باشید تا با تکنولوژی CNC در اهواز آشنا شوید.

درب فلزی برش CNC

درب فلزی برش CNC در اهواز در واقعیت دربی می باشد که با استفاده از تکنولوژی cnc ساخته می شود و در بازار با این عنوان فروخته می شود حال سوال اینجاست دستگاه cnc چیست؟ این دستگاه در واقع یک دستگاه حک و برش می باشد که برنامه های داده شده را می تواند بخواند و بر اساس آن برنامه ها حک یا برش را روی چوب یا فلز انجام دهد .

درب cnc بسیار سریع ساخته می شود، برای ساخت این درب ها اگر متخصصات تبریزمتال بخواهند حک هایی که روی آن قرار گرفته است را با دست انجام دهند به زمانی بیش ۳ برابر نیاز دارند . این تکنولوژی علاوه بر بالا بردن سرعت تولید توانسته است روی قیمت نیز بسیار تاثیر گذار باشد.

درب سی ان سی بسیار ارزان تر از درب هایی می باشد که حک های آن به صورت دستی انجام شده است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این درب ها برای اتاق ها و ساختمان های خود استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که درب فلزی برش CNC در اهواز در حالت اولیه خام و بی رنگ هستند که با توجه به سلیقه خریدار رنگ می شود.

انواع درب CNC

امروزه گروه صنعتی تبریزمتال با بهره گیری از ماشین های مختلف و کارآمد، امکان تولید و ساخت درب فلزی برش CNC در اهواز با تنوع بالا در طرح و جنس را دارد. همین موضوع باعث شده هیچگونه محدودیتی برای استفاده از طرح های سی ان سی برای درب های داخلی، سرویس بهداشتی،  پارکینگ و … وجود نداشته باشد.

مصالح فلزی در معماری
بیشتر بخوانید

انواع درب های سی ان سی به شرح زیر می باشند:

  • درب چوبی CNC

طرح های درب چوبی CNC زیبایی به محیط می بخشند. بدیهی است که امکان بهره گیری از هر طرحی وجود دارد. نکته قابل توجه در برخی از طرح های ویژه، ضخامت پنل درب می باشد. بنابراین در صورتی که قصد استفاده از طرح های برجسته دارید، نیاز به یک درب با ساختار تمام چوب خواهید داشت.

درب-CNC-چوبی

  • درب فلزی طرح سی ان سی

درب های فلزی برش CNC در اهواز یکی از بهترین گزینه ها برای بکارگیری سی ان سی می باشند. دستگاه مخصوص برای انواع فلز، قابلیت ایجاد نقوش متنوع و زیبایی را با استفاده از مته دارد تا به متریال بی روح فلز ، زیبایی ببخشد. طراحی بر روی پنل های فلزی انواع درب های ویلایی و یا حیاط امکان پذیر می باشد.

  • درب طرح CNC پی وی سی

ایجاد نقوش cnc بر روی درب های پی وی سی اندکی محدودیت دارد. اغلب خطوط ساده و کم عمق بر روی این درب ها کار می شود.

  • درب فلزی برش CNC در اهواز

درب های برش خورده فلزی توسط دستگاه لیرز CNC در اهواز به عنوان درب های پارکینگ و ویلا بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در این روش دستگاه CNC دارای مته نمی باشد، بلکه با استفاده از پرتوی لیزر متمرکز شده، بر روی صفحات فلزی، طرح CNC درب مورد نظر اجرا می گردد. این روش برای حکاکی های ظریف مناسب تر است.

شما عزیزان می توانید جهت سفارش درب فلزی برش CNC در اهواز با شرکت تبریزمتال تماس بگیرید تا با بهترین درجه کیفیت و تنوع بسیار آن را در اختیار داشته باشید.

اندازه درب فلزی برش سی ان سی

درب فلزی برش CNC در اندازه های مختلفی در اهواز موجود می باشد به عبارت دیگر شما در صورتی که درب های داخلیتان از اندازه های استاندارد پیروی نکند می توانید از سایز های غیر استاندارد و سفارشی نیز استفاده نمایید.

این درب ها در مدت کوتاهی برای شما ساخته و نصب می شود گروه صنعتی تبریزمتال  برای ساخت این درب ها زمانی کمتر از یک هفته کاری نیاز دارد و نصب آن ها نیز ۱ روز کاری می باشد. درب سی ان سی با سایز سفارشی به دلیل این که باید از ابتدا ساخته شود زمان بیشتری نسبت به درب cnc استاندارد دارد.

انتخاب کردن درب مناسب
بیشتر بخوانید

ویژگیهای یک درب فرفورژه سی ان سی با کیفیت

  • ورق استفاده شده باید ضخامت لازم را نسبت به سایز درب داشته باشد
  • کیفیت ماشین کاری مخصوصا در دیواره ها عالی باشد که عاری از هر گونه بریدگی و پلیسه باشد
  • کیفیت جوشکاری و نوع جوش دربهای فرفورژه سی ان سی بایستی جوش co2  باشد
  • از فولاد کربن متوسط استفاده شده که در صورت خمکاری شکسته نشود
  • پوشش رنگ درب سی ان سی فلزی حتما رنگ کوره ای بوده و زیرکاری رنگ درب عالی باشد

مهمترین مزیت های درب فلزی CNC

  • دارای ظاهر و زیبای منحصر به فرد
  • دارای مقاومت بالا
  • قابل ساخت در طرح ها مختلف
  •  نصب آسان و راحت دربها و توانایی ریگلاژ پس از نصب
  • سادگی در عین زیبایی
  • استفاده از رنگ های متفاوت
  • قیمت مناسب آن نسبت به دیگر محصولات
  •  مناسب برای ورودی اماکن امنیتی، واحد های مسکونی، ویلاها، منازل شخصی و…

عوامل موثر بر قیمت درب سی ان سی فلزی

انواع درب های سی ان سی کاربردهای متعددی دارند، به عنوان مثال درب CNC فلزی بیشتر برای ورودی خانه های ویلایی و باغ استفاده می شوند. قیمت درب سی ان سی بر اساس طرح و کاربرد آن متفاوت بوده و از جمله عوامل تاثیرگذار می توان به نکات زیر اشاره کرد:

۱. هزینه درب سی ان سی فلزی به دلیل کارهایی که توسط ماشین آلات انجام می شود، گاهی نسبت به درب فرفوژه بیشتر می شود.

۲. ضخامت ورق بکار رفته در درب سی ان سی نیز باعث نوسان قیمت می شود. زیرا در بعضی مواقع با ورق های ضخیم تری تولید می شوند که طبیعتا وزن درب را بالا می برد.

۳. درب سی ان سی فلزی را با دستگاه پیلینگ یا از طریق لیزر برش داده و طرح می زنند. اگر به وسیله ی دستگاه لیزر انجام گیرد، ظرافت بیشتری داشته و لوکس تر به نظر می رسد و گران تر است.

۴. قابل ذکر است که هرچه نقوش پیچیده تر و تخصصی تر باشد قیمت درب نیز بالاتر می رود.

قیمت درب فلزی برش CNC در اهواز

قیمت درب های CNC بستگی به ساختار درب و طرح مورد نظر دارد. بدیهی است که قیمت درب چوبی CNC برابر با قیمت درب فلزی CNC نمی باشد. در حقیقت قیمت درب CNC بیش از آنکه وابسته به طرح های CNC کار شده روی آن باشد، به متریال به کار رفته در ساختار درب بستگی دارد.

نرده فرفورژه در ارومیه
بیشتر بخوانید

برای مثال درب چوبی طبیعی که سی ان سی بر روی آن اجرا شده است، قیمت بیشتری در مقایسه با درب MDF همراه با نقوش سی ان سی دارد. البته اشکالی که با دستگاه سی ان سی بر روی درب پیاده سازی می گردد، ارزان تر از کار با دست می باشد.

در نهایت می توان گفت که بهره گیری از این تکنولوژی ، به دلیل سرعت و دقت بالا برای تولیدات انبوه بسیار کاربردی است. علاوه بر این، امکان بهره گیری از طرح های متنوع بر روی درب های ارزان قیمت وجود دارد. این موضوع باعث می شود که درب های ارزان از سادگی در طرح خارج شود.

درب-CNC-فلزی
درب فلزی برش CNC در اهواز

تفاوت قیمت درب cnc و فرفورژه در چیست  ؟

دربهای فرفورژه دربهایی تولید شده از میلگردهای فورج شده  آجدا و قطعات گلنرده هستند که از متریال آهن فرفورژه و گلنرده های چدنی و فرفورژه تولید میشوند، درب فلزی CNC در اهواز درهایی تولید شده از ورق آهنی نورد سرد هستند که در روند ماشین کاریهای سی ان سی نسبت به طرح دلخواه ما ماشین کاری میشود.

قیمت این دو نوع درب را نمیتوان با هم یکسان دانست چرا که هر نوع درب از یک  رویه و آلیاژهای متفاوت تولید شده اند . از این رو ما به نکاتی اشاره میکنیم که قیمت درب سی ان سی و فرفورژه را به چالش میکشد

  • دربهای فرفورژه سفارشی قیمت بالاتری نسبت به دربهای سی ان سی دارند
  • اما دربهای سی ان سی به دلیل هزینه ماشین کاری که پشت سر دارد در برخی موارد از درب فرفورژه گرانتر میباشد
  • درب سی ان سی ساختار ساده تر و در نهایت وزن کمتری نسبت به درب فرفورژه دارند و در برخی موارد قیمت پایین تری دارند
  • اما گاها درب سی ان سی بر مبنای ورقهای ضخیم تولید میشوند که وزن آن را بالا میبرد

نتیجه گیری : دربها ابعاد و اندازه های متفاوتی دارند . از این رو چون قیمت وزن هر دو نوع درب سی ان سی و فرفورژه تقریبا یکسان هستند نمیتوان به راحتی قیمت ها را مقایسه کرد. اما در حالت کلی هزینه خرید درب فرفورژه  از دربهای سی ان سی بالاتر میباشد