تزیین نرده بالکن و تراس
31
فروردین

تزیین نرده بالکن و تراس

نرده تراس و بالکن را با این روش ها تزیین و دیزاین کنید

بالکن و تراس خانه یکی از بخش های خانه های ما ایرانی هاست که متاسفانه خیلی کم مورد توجه قرار میگیرد و افراد کمی هستند که به فکر تزیین نرده بالکن و تراس هستند که به فکر استفاده بهینه از این فضای خارجی باشند. می خواهیم در اینجا شما را با چند وسیله تزیینی و کاربردی آشنا کنیم که بعضی از آنها کمک به زیبایی بیشتر نمای ساختمان می کنند و بعضی دیگر فضای تراس را کاربردی تر می کنند. تمام این نمونه هایی که معرفی می کنیم روی نرده تراس و بالکن پیاده سازی می شوند و فضای مفید بالکن را خیلی اشغال نمی کنند.

میل کردن غذا و نوشیدن یک فنجان چای در فضای باز و زیر نور خورشید یا مهتاب هم جذابیت های خود را دارد. ولی معمولا شرایط مهیا نیست و میز و قفسه ای وجود ندارد که حداقل ملزومات ابتدایی پذیرایی را روی آن قرار داد که آن هم دلیلش می تواند محدودیت متراژ بالکن ها باشد. چند مدل میزی که تصاویر آنها را در بخش پایین می بینید خیلی ساده به میله ها و نرده حفاظ بالکن نصب می شوند و به شکل تاشو باز و بسته می شوند. در حالت باز، یک فضای ایده آل برای قرار دادن وسایل و لوازم مهیا می کنند که کمبودش در فضای تراس خانه خیلی احساس می شود.

روشنایی

شمع ها هر جا که باشند با خود روشنی و زیبایی را به همراه می برند این بار گویا گذرشان به نرده حفاظ بالکن خانه افتاده است. ساکنین خوش سلیقه این منازل بالکن و نمای خارجی منزل خود را با شمع ها و جاشمعی های تزیینی دیزاین و زیبا سازی کرده اند. این روش تزیینی در طول روز شاید خیلی به چشم نیاید ولی شب هنگام که شمع ها روشن باشد خیلی چشم نواز و دیدنی می شود.

درب فلزی پارکینگ در کاشان
بیشتر بخوانید

طبیعت

آنهایی که عاشق گل ها و گیاهان طبیعی هستند اولین جایی که برای پرورش گیاهان خود انتخاب می کنند معمولا بالکن است. ولی قرار دادن گلدان های بزرگ که روی زمین قرار می گیرند هم فضای زیادی را اشغال می کنند و هم زیبایی و سبزی گلها و گیاهان پشت نرده های مخفی می ماند. گلدان های مخصوص که روی لبه نرده های بالکن قرار می گیرند انتخاب مناسبی برای تزیین نمای خانه هستند چون هم نیاز به نصب ندارند و هم فضا را خیلی اشغال نمی کنند. از همه مهمتر خوش سلیقگی ساکنین واحد مورد نظر را به رُخ همسایه ها می کشند که شاید آنها هم به فکر تزیین نرده بالکن و تراس منزل خود بیافتند.

دکوراسیون بالکن و تراس

خانه های قدیمی یادش بخیر .حیاط با صفا داشت و حوضی بزرگ و آبی رنگ با ماهی های قرمز.دورتا دور حوض پر بود از گلدانهای شمعدانی .عصر که می شد خانواده دور هم جمع می شدند روی تختهای جوبی می نشستند چایی و تنقلات و میوه می خوردند و درباره خودشان و روزی که سپری کرده بودند با هم حرف می زدند .صدای فواره وسط حوض آبی هم صفای خاصی به محفلشان می داد.اما هر چه شهرها بزرگتر شدند، خانه ها کوچکتر شدند و آنقدر کوچک و کوچک شدند که شدند آپارتمان .به قول مادر بزرگم قفسی که به آن خانه می گویند .دیگر نه از حیاط و گلدان خبری هست نه از حوض آبی و تخت .فقط و فقط دیوار است .در این زمان است که روزنه ای یا فضایی رو به بیرون اهمیت زیادی پیدا می کند .

ارتباط رنگ فلزات و طراحی داخلی
بیشتر بخوانید

درست است که به دلیل زندگی ماشینی و گرانی زمین در مناطق شهری کمتر کسی خانه ویلایی و لوکس دارد، اما یادتان نرود که باید تا زنده ایم با عشق زندگی کنیم . در بسیاری از آپارتمانها بالکن یا تراس وجود دارد .این فضا چه کوچک باشد چه بزرگ کمتر کسی را دیده ام به درستی از آن استفاده کند . بالکن یا تراس در بیشتر آپارتمان ها برای گذاشتن اجسام غیر ضروری استفاده می شود . شاید بهترین استفاده از آن قرار دادن بند رخت در آن باشد .اما می توان با هزینه ای کم و حوصله بالکنی زیبا و شیک داشت. اول از همه به مساحت بالکن یا تراس تان توجه کنید . اگر مساحت زیادی ندارد می توانید از گلدانهای آویز رنگی برای تزیین آن استفاده کنید .در هنگام خرید گلدان دقت کنید گلی را انتخاب کنید که بتواند در فضای باز دوام بیاورد . کف تراس باید همیشه تمیز باشد.