درب شیشه‌ای و ضد سرقترررررررر
01
بهمن

درب شیشه‌ای و ضد سرقت ساختمان

درب شیشه‌ای داخلی ساختمان

درب شیشه‌ای و ضد سرقت عموما به منظور زیبا سازی دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنوع طرح و رنگ و مدل در آنها بسیار زیاد است. درب شیشه‌ای بر خلاف همه انواع مدل درب عمدتا در نقاط کانونی خانه و مکان‌های خاصی استفاده می‌شود برای مثال استفاده از درب شیشه‌ای در جاهایی از خانه که به نور بیشتری نیاز است انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

البته از این مدل درب شیشه‌ای در حمام و سرویس‌های بهداشتی نیز استفاده می‌شود که می‌توان از انواع طرح‌ دار آنها هم برای جدا کردن چند فضا از یکدیگر استفاده کرد. کاربردهای دیگر مدل درب شیشه‌ای در میان درب داخلی ساختمان عبارتند از: درب شیشه‌ای تالارها، درب شیشه‌ای اتاق مطالعه، درب شیشه‌ای اتاق غذاخوری، و درب شیشه‌ای فضاهای نشیمن.

درب شیشه‌ای هیچ وقت از مد نیفتاده و قدیمی نمی‌شوند چرا که شیشه متریالی است که به وفور برای ساخت درب داخلی ساختمان و پنجره استفاده می‌شود. همچنین از ایجاد هرج و مرج در داخل خانه هم جلوگیری می‌کنند. درب شیشه‌ای کشویی نیز از جمله پرطرفدارترین نوع از مدل درب شیشه‌ای است. درب شیشه‌ای به محافظت زیادی به منظور جلوگیری از آسیب و ترک خوردگی نیاز دارد.

به لحاظ هزینه‌ای درب شیشه‌ای در مقایسه با انواع دیگر مدل درب داخلی ساختمان سنگین‌تر بوده و هزینه ساخت بالاتری نیز دارد. البته این هزینه به نوع یراق آلات موجود در آن و نوع درب شیشه‌ای از جمله درب کشویی شیشه‌ای یا درب اتوماتیک هم بستگی دارد و از قیمت پایه ۱ میلیون تومان برای هر درب ساده شروع می‌شود.

درب فلزی ویلایی در اراک
بیشتر بخوانید

درب ضد سرقت داخلی ساختمان

درب ضد سرقت نیز یکی دیگر از مدل درب داخلی ساختمان است که همانطور که از نام آن پیدا است به دربی اطلاق می‌شود که از ورود سارقین به داخل خانه جلوگیری کرده و در برابر دستکاری و خرابکاری و تخریب بسیار ایمن عمل می‌کند. البته این ایمنی هیچ گاه صد در صد نیست اما در مقابل انواع دیگر مدل درب داخلی ساختمان استحکام بیشتری داشته و نقش بازدارنده را ایفا می‌کند.

درب های  شیشه‌ای و ضد سرقت در برابر فشار، برش، اهرم و دستکاری قفل از ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای استانداردهای خاص جهانی است. درب ضد سرقت از یک ورقه فلزی بسیار محکم برخوردار است که این ورقه مانع از نفوذ خارجی می‌شود و بر خلاف درب‌های معمولی که از یک نقطه به چهارچوب متصل می‌شوند این مدل درب از چندین نقطه به چهارچوب وصل می‌شود. همچنین درب ضد سرقت دارای عایق صوتی است.

علاوه بر این در ساخت درب ضد سرقت از سنگ پشم نسوز به منظور جلوگیری از آتش سوزی استفاده می‌شود که این ویژگی کمک می‌کند تا عایق حرارت نیز باشند. اما در درب ضد سرقت این استاندارد نیز رعایت شده که  در هنگام  آتش سوزی نیروهای امدادی و آتش نشانی هم بتوانند کمک رسانی کنند. در اطراف درب ضد سرقت یک نوار یا زه لاستیکی وجود دارد که از ورود گرد و غبار و خاک به منزل جلوگیری کرده و همچنین از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود.