درب شیشه ای
05
آذر

درب شیشه ای

درب شیشه ای:درب هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند. اغلب فلزی و چوبی و به شکل مستطیل، مربع و دایره ای شکل بود. و سایز درب های بزرگ با عرض کم گرفته می شد. در حالی که امروزه عرض درب ها را بین ۸۰ تا ۲۰۰ سانتی متر لحاظ می کنند.

از نظر ارتفاعی هم محدودیتی وجود ندارد.البته اکثرا بالای درب ها کتیبه ای در نظر گرفته می شود. درب های شیشه ای دستی از متنوع ترین و پر استفاده ترین  سکوریت شیشه ای است.که با کمترین فضای اشغال شده بیشترین کاربری را به شما می دهند. در حال حاضر آرشیتکت ها و معماران از درب های شیشه ای دستی. به عنوان یکی از المان های طراحی و دیزاین خود استفاده می کنند.
معمولا همه درب ها با لولا و چهارچوب به دیوار متصل شده و مورد استفاده قرار می گرفت. متریال اصلی درب ها قاعدتا چوب و آهن بود که معمولا درب های سنگین و ساده ای بودند. و کاربرد اصلی آنها ایمنی و حفاظت بود و توجه چندانی به زیبایی و دکوراتیو بودن آن نمی شد.

درب های شیشه ای دارای تنوع بسیاری است
از لحاظ زیبایی، کاربرد، دوام و میزان استفاده به چند دسته تقسیم می گردد.

انواع درب های شیشه ای

اسپایدری :یکی از انواع پرکاربرد و رایج اسپایدری است. لازم به ذکر است که این نوع اسپایدری از جمله درب های نوظهور است. که با توجه به حرکت خطی و افقی که دارد، فضای بسیار کمی را اشغال می کند.

ریلی

کشویی:این دسته از  برای کمدهای دیواری و کمدهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. و غالبا داخل یک ریل استیل یا آلمینیومی.شیشه ها حرکت کرده و باز و بسته می شود.

ارتباط رنگ فلزات و طراحی داخلی
بیشتر بخوانید

لولایی:این دسته از متداول ترین و معمول ترین نوع درب است.که از دیرباز تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد. و از لحاظ اسلوب باز و بست به مانند درب منزل است به صورت پروانه ای باز و بسته می شود.

توکار

اتوماتیک