پنجره دوجداره کلنگی
19
آذر

پنجره دوجداره کلنگی

پنجره دوجداره کلنگی

مکانیزم پنجره دوجداره کلنگی :حالت بازشو از بالا و محدودیت در مقدار باز شدن. دو ویژگی اصلی پنجره Upvc کلنگی است.  در واقع این نوع پنجره سرویسی تنها حالت  دوم پنجره دوحالته (بازشو ۳۰ درجه از بالا) را اجرا می کند. برخی از پنجره ها تنها برای دسترسی کوتاه و تهویه هوا استفاده می گردد بدین منظور بهینه ترین حالت بازشو برای این نوع پنجره، پنجره دوجداره کلنگی است.

مزایای استفاده از پنجره کلنگی

نصب سریع و آسان

قابلیت تعویض و تعمیر

مناسب برای فضاهای کوچک

امکان نصب دو نوع یراق آلات

امکان تغییر جهت باز شدن پنجره

در چه مکان هایی می توان از پنجره کلنگی استفاده نمود؟

سرویس بهداشتی

حمام

آشپزخانه

راه پله ها

توضیحات

پنجره دوجداره دارای انواع و اقسام مختلفی بوده که یکی از آنها پنجره کلنگی می باشد. پنجره کلنگی به نوعی از پنجره گفته می شود که تنها از سمت بالا یا پایین باز خواهد شد. هم چنین جهت باز شدن پنجره نیز قابل تغییر بوده و می توان از بالا به پایین و یا از پایین به بالا باشد. معمولا در سرویس بهداشتی و حمام هایی که به بیرون راه دارند، به منظور خارج شدن سریع بخار و تهویه هوا، از این نوع پنجره استفاده می کنند.

انواع پنجره کلنگی

تک حالته : در این نوع امکان باز و بسته شدن پنجره تنها در یک جهت وجود دارد.

دو حالته : در این نوع امکان باز و بسته شدن پنجره در دو جهت وجود دارد.

کشویی : در این نوع امکان باز و بسته شدن پنجره هم به صورت کلنگی و هم به صورت کشویی وجود دارد.

مزایای توری‌های پلیسه
بیشتر بخوانید

نحوه باز کردن 

باقی ماندن لنگه در حالت باز بوسیله بازوی یراق انجام می گردد. برای مواردی همچون نظافت که نیاز با بازشدن ۱۸۰ یا ۹۰ درجه درب است. می توان با آزاد کردن ضامن کنار بازو، لنگه را کاملا باز کرد. در تصویر زیر بازوی کلنگی (تصویر دوم سمت راست)  را مشاهده می کنید.