کرکره برقی پنجره و بالکن
10
فروردین

کرکره برقی پنجره و بالکن

محل نصب کرکره برقی پنجره

کرکره اتومات پنجره بصورت کلی در خارج از ساختمان و جلوی پنجره نصب می شود و رول آن به سمت بیرون جمع می شود.

چرا کرکره برقی در داخل ساختمان نصب نمی شود؟

به این دلیل که رول کرکره در قسمت بالایی کرکره برقی بصورت یک استوانه افقی جمع می شود و فضا را اشغال می نماید معمولاً در داخل ساختمان نصب نمی شود ، زیرا در این صورت امکان نصب پرده مستقیماً در پشت پنجره ساختمان وجود نخواهد داشت.

ارتفاع کرکره برقی پنجره

معمولاً در صورتی که شرایط طراحی ساختمان و شکل دیوارها و پنجره ها اجازه دهد کرکره برقی را اندکی بالاتر (بلندتر) از پنجره نصب می نمایند تا هنگامی که کرکره برقی بصورت کامل باز می شود رول آن بالاتر از پنجره قرار گیرد و جلوی شیشه های پنجره مانعی برای ورود نور و لذت بردن از منظره پیش رو وجود نداشته باشد.

انتخاب کرکره مناسب برای پنجره

در انتخاب کرکره برقی پنجره و بالکن مانند هر کرکره برقی دیگر دو انتخاب اساسی پیش روی ما است

  1. تیغه کرکره برقی
  2. موتور کرکره برقی

انتخاب تیغه مناسب کرکره برقی پنجره

معمولاً در انتخاب تیغه مناسب برای کرکره برقی پنجره کسری عوامل بسیار تاثر گذار هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود

  1. امنیت و ضد سرقت بودن تیغه کرکره برقی
  2. شکل ظاهری و هماهنگی با نمای ساختمان
  3. ورود و یا عدم ورود نور از پشت کرکره برقی
  4. میزان صدای تولیدی تیغه های کرکره برقی
  5. قیمت تمام شده تیغه های کرکره برقی
درب فلزی ویلایی در اصفهان
بیشتر بخوانید

امنیت و ضد سرقت بودن کرکره برقی پنجره

در کذشته برای کرکره برقی پنجره از نسل های ابتدایی تیغه کرکره اتوماتیک مانند کرکره برقی فولادی و گالوانیزه استفاده می شد. ولی با گذشت زمان با توجه به خرابی زیاد آن تیغه ها بازار به سمت استفاده از تیغه آلومینیوم و شفاف پلی کربنات رفت. بصورت کلی کرکره برقی یکی از ایمن ترین حفاظ های موجود به شمار می رود و امنیت انواع آن از گالوانیزه گرفته تا آلومینیوم و پلی کربن ، بسیار بالا است و با توجه به نیاز خود هریک از تیغه ها را می توانید انتخاب نمایید.

شکل ظاهری و هماهنگی با نمای ساختمان

شکل ظاهری و رنگ کرکره برقی بیشتر جنبه سلیقه ای دارد و کارفرما باید در خصوص آن تصمیم نهایی را اتخاذ نماید. در اینجا لازم است بدانیم که تیغه کرکره آلومینیوم در انواع رنگ کوره ای و کرکره برقی شفاف در انواع شیشه ای ، دودی ، برنز و عسلی رنگ قابل تولید است.

ورود و یا عدم ورود نور از کرکره برقی پنجره

اگر نیاز دارید در هنگامی که کرکره برقی پایین است نور از میان تیغه های آن عبور نماید می توانید از کرکره برقی شفاف استفاده نمایید. این گزینه بخصوص برای افراد کارمندی که در طول روز منزل نیستند و در پشت پنجره گل و گیاه نگهداری می کنند بسیار با اهمیت است.

اما اگر نمی خواهید در هنگامی که کرکره برقی پایین است نور از میان تیغه ها به داخل ساختمان نفوذ کند می توانید از کرکره آلومینیوم استفاده نمایید. گاهی افراد دوست ندارند با طلوع آفتاب نور به داخل اتاق خواب آنها بتابد، استفاده از تیغه آلومینیوم به این افراد توصیه می شود.

پنجره های دوجداره
بیشتر بخوانید

میزان صدای تیغه های کرکره برقی پنجره

این مورد برای ساختمان های ویلایی چندان دارای اهمیت نیست ولی تیغه های کرکره نصب شده بر پنجره یک واحد آپارتمان باید کارکرد کم صدایی داشته باشند تا موجب سلب آسایش سایر واحدها نشوند. تیغه های آلومینیوم غیر فابریک و همچنین تیغه های سبک وزن و تک جداره صدای بیشتری تولید می کنند ولی تیغه سنگین تر صدای کمتری دارند.

اگر بخواهیم تیغه های کرکره برقی را از نظر صدای تولیدی با هم مقایسه نماییم از کم صدا به پر صدا داریم:

  1. تیغه آلومینیوم غضروف دار
  2. تیغه آلومینوم سنگین و تیغه کرکره شفاف
  3. تیغه آلومینیوم سبک وزن و غیر فابریک

قیمت تمام شده تیغه کرکره برقی پنجره

قیمت یکی از عواملی است که در انتخاب ما بسیار تاثیر گذار است. اگر بخواهیم انواع کرکره برقی را از ارزان به گران لیست کنیم ، داریم:

  1. تیغه کرکره برقی آلومینیوم
  2. تیغه کرکره آلومینیوم غضروف دار
  3. تیغه کرکره پلی کربنات شفاف

نکته: برای کرکره برقی پنجره و بالکن های کوچک متراژ تیغه مصرفی بسیار اندک است و قیمت تیغه در قیمت تمام شده آن چندان تاثیر گذار نیست ولی برای کرکره برقی های بزرگ بخش عمده قیمت مربوط به قیمت تیغه است. لذا در صورتی که کرکره برقی پنجره و بالکن شما سایز کوچکی دارد بی توجه به قیمت تیغه سایر مولفه ها مورد بررسی قرار دهید.