پروفیل در و پنجره
14
اردیبهشت

پروفیل پنجره نرمال بریک

تفاوت پروفیل نرمال بریک و ترمال بریک + معرفی پنجره دوجداره

از پروفیل‌ ها در ساخت انواع درب و پنجره استفاده می‌ شود. همه پنجره‌ های آلومینیومی که می‌بینیم به دو نوع Thermal break و non-Thermal break تقسیم می‌شوند. که در این مطلب قصد داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم  و مزایا و معایب هر یک را بر‌شمریم. با ما همراه باشید.

معرفی پنجره دوجداره آلومینیومی نرمال

پنجره‌های زیبایی که به تازگی از آلومینیومAluminum  ساخته می‌شوند، همان پنجره‌های قدیمی هستند اما اقداماتی برای افزایش دوام و بهبود ظاهر، روی آن‌ها انجام شده است و نسبت به نمونه‌های قدیمی، طرفداران بیشتری پیدا کرده است. این پروفیل‌ها هنگام ساخت برای سازنده هیچ محدودیتی ایجاد نمی‎‌کنند و در طرح ابعاد گوناگون، قابل سفارش هستند.

در پنجره‌های دوجداره آلومینیومی نرمال، هیچ‌گونه لایه یا اتصال به خصوصی به عنوان عایق نمی‌بینیم؛ یعنی همه پروفیل اصلی از آلومینیوم ساخته شده! پنجره‌ای که با این نوع پروفیل ساخته شده باشد، گرما و سرما را از خود عبور می‌دهد و اگر مسئله اتلاف انرژی برای شما اهمیت بالایی دارد، بهتر است از پروفیل پنجره نرمال بریک استفاده نکنید. اگر از گزینه اتلاف انرژی عبور کنیم، پنجره‌های آلومینیومی non-Thermal break دارای مزیت هایی هستند که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

مزایای پنجره دوجداره نرمال

پنجره‌های دوجداره نرمال به عنوان عایق صدا یا عایق رطوبت، عمل نمی‌کنند اما مزیت‌‌های خود را دارند؛ در این قسمت چند مورد از مزیت‌های این نوع پنجره را برای شما بیان می‌کنیم:

دوام بالا

این پروفیل‌ها در عین وزن پایین از استحکام بالایی برخوردارند و نصب آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر است. سال‌ها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید بدون اینکه خراب شوند یا هزینه‌های جانبی برای تعمیرات، روی دست شما بگذارند. روی این پروفیل این پنجره‌ها را با یک روکش پودری می‌پوشانند که مقاومت را در برابر ساییدگی و خراشیدگی تا حد زیادی بالا می‌برد.

انواع نرده و حفاظ
بیشتر بخوانید

ظاهر جذاب

این قاب‌‌های آلومینیومی، باریک، براق و ظریف هستند. ظاهر آن‌ها به صورتی طراحی شده است که قاب اطراف شیشه، فضای کمی را می‌گیرد و محیط بیشتری به شیشه‌ها اختصاص داده می‌شود. اگر بخواهیم این پنجره‌ها را با پروفیل پنجره‌های UPVC مقایسه کنیم، زیبایی و ظرافت پنجره‌های نرمال حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند.

پروفیل ترمال بریک

قابلیت رنگ آمیزی

تنوع رنگ در این نوع پنجره‌ ها زیاد است (حدود سی رنگ) و با هر دکوراسیونی که داشته باشید، قابلیت تطابق دارد. پیش از رنگ آمیزی، پروفیل را کروماته می‌کنند، (اقداماتی جهت زیرسازی رنگ) که منجر به ماندگاری بیشتر رنگ، روی پروفیل شده و از رنگ پریدگی در طولانی مدت جلوگیری می‌کند.

معرفی پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک

Thermal break یعنی شکست حرارتی! در واقع یک فناوری پیشرفته است که برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی در ساخت درب و پنجره منازل، بکار می‌رود. عبور گرمای شدید، سرمای شدید و سرو صدا با وجود این پنجره‌ها به حداقل می‌رسد. این عایق در قسمت خارجی چارچوب سازه قرار می‌ گیرد چرا که آلومینیوم به تنهایی نمی‌تواند به عنوان عایق صدا، سرما و یا گرما باشد؛ به همین منظور ،پلی‌آمید به عنوان عایق در قسمت خالی پروفیل تعبیه می‌شود، در واقع مانند یک قطع کننده بین ارتباط بیرونی و داخلی عمل می‌کند و پروفیل ساده به پنجره ترمال بریک تبدیل می‌شود.
درب و پنجره ترمال بریک، مقاومت بسیار بالایی دارد، اما اگر برای عایق سازی آن‌ها از موادی به غیر از پلی‌آمید، )مانند PVC) استفاده شود، مقاومت پنجره تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. مواد لاستیک مانند پلی‌آمید توسط ماشین آلات مخصوص، بین جداره‌های داخلی و خارجی، پانچ شده و عبور گرما، سرما، هر گونه صدا و یا حتی لرزش را به حداقل می‌رساند. در واقع پلی‌آمید، حالت رسانایی آلومینیوم را از بین می‌برد و ضریب انتقال را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. توجه شما را به مزیت‌های پنجره ساخته شده با آلومینیوم ترمال بریک، جلب می‌کنیم:

درب آکاردئونی آهنی
بیشتر بخوانید

مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک

از جمله مزیت‌هایی که می‌توان برای این نوع درب و پنجره بیان کرد، مقاومت بسیار بالای آن‌ها در مقابل آتش سوزی است. به همین دلیل برخی، این نوع پنجره را ضد حریق می‌دانند. در ادامه به برخی دیگر از مزیت‌های پنجره آلومینیومی ترمال بریک، اشاره خواهیم داشت:

  • دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت
  • ضد سرقت و ضد زلزله
  • مدرن و زیبا
  • در طرح و رنگ بندی‌های متنوع
  • قابل انعطاف

پروفیل آلومینیومی

تفاوت پروفیل نرمال بریک و ترمال بریک

مهمترین تفاوتی که می‌توان برای پروفیل‌های نرمال بریک و ترمال بریک، برشمرد، عایق بودن نوع ترمال بریک در مقابل حرارت و صدا است. حتی به عنوان عایق رطوبتی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. دومین تفاوت بین این دو نوع پنجره، هزینه است! قیمت تمام شده پنجره‌های نرمال بریک از ترمال بریک بسیار کمتر است؛ که این نکته را می‌توان یکی از معایب پنجره ترمال بریک برشمرد.

جمع بندی

به طور کلی، پنجره‌های آلومینیومی به دو دسته نرمال بریک و ترمال بریک تقسیم می‌شوند. از پنجره‌های نرمال بریک نمی‌توان به عنوان عایق استفاده کرد اما از پنجره‌های ترمال بریک با وجود یک تیغه پلی‌آمید می توان به عنوان یک عایق بسیار خوب استفاده کرد. از اینکه تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید سپاسگزاریم.